onsdag 20. oktober 2010

Dagens vær - oppdatering

Klarte ikke å holde meg innendørs i stad, måtte ut i snøværet en tur. Skolearbeidet får en ta igjen senere. Og mens jeg kledde på meg lue og votter og fant igjen vinterskoene i boden snødde det bare tettere og tettere. Gikk en liten tur i nærområdet og jeg så kun 12 forlatte biler langs veien. På turen ble jeg vitne til en nesten-kræsj av bussen på "gryta" (et kryss i en bratt nedoverbakke. Bussen hadde ABS-bremsene på for fullt, men bare glei framover og sleit med å ta svingen. Men den klarte det til slutt. Det var også en nesten kræsj i rundkjøringa ved Shell, der en bil hadde for stor fart inn i rundkjøringa, og måtte oppå midtdeleren på tur ut av rundkjøringa. I tillegg så jeg mange biler som bremset noe kollosalt ned moholtlia (omkjøringsveien fra moholt og ned til nardo). Her skulle jeg likt å være fugl slik at jeg kunne fått med meg mer, men så heldigvis ingen ulykker. Men mest sannsynlig kommer dette av at folk har satt igjen bilene sine i veikanten (se artikkel nedenfor).






Artikler:
- Satte igjen bilene i Moholtlia
- Er dette dagens beste lukeparkering? (Jeg stemmer: JA!)
- Bedre sent enn aldri